Ads 468x60px

poniedziałek, 18 lutego 2013

Nele Neuhaus "Śnieżka musi umrzeć" - zapraszam na film

Kadr z filmu "Śnieżka musi umrzeć"

Nele Neuhaus to fenomen. Historię jej sukcesu czyta się jak bajkę - wszak to w bajkach szczęście przychodzi do tych, którzy go nie szukają i nie pożądają. Do niej szczęście zapukało, kiedy wydawało jej się, że już osiągnęła, co chciała.

Nele Neuhaus
Nele Neuhaus to wojowniczka. Napisała książkę, o czym marzyła od dziecka, a ponieważ nie było nią zainteresowane żadne wydawnictwo, postanowiła wydać ją sama. Przez trzy lata była autorką, graficzką, księgową, redaktorką, szefową od marketingu i sprzedaży w jednym. I kiedy powiedziała sobie: "Spełniło się marzenie mego życia, to mi wystarczy", do współpracy zaprosiło ją wydawnictwo Ullstein. I to był dopiero początek oszałamiającego sukcesu.

Nele Neuhaus to dobra dusza. Za pierwsze honorarium założyła fundację wspierającą czytelnictwo wśród dzieci.

Nele Neuhaus nie zadziera nosa. Pisze o ważkich sprawach: o molestowaniu dzieci, o holocauście, o przekrętach w gospodarce, korpupcji, o stalkingu. A jednak jej kryminały czyta się lekko, nawet jeśli zostawiają po sobie gorycz. Sama mówi, że chce docierać do ludzi, ale nie zamierza wypełniać wielkiej misji, interesuje ją człowiek. Każdy człowiek ma swoją ciemną stronę. I to ona ją fascynuje.

Sławę przyniosła jej seria z parą śledczych Oliverem von Bodensteinem i Pią Kirchhoff. Sfilmowana właśnie powieść "Śnieżka musi umrzeć" ukaże się w tym roku w Polsce w wydawnictwie Media Rodzina, kiedy dokładnie - nie wiadomo. To świetny kryminał, zapętlony, ze znakomicie skonstruowaną intrygą, trzymający w napięciu. Dodam, że sprzedała się w łącznym nakładzie 800 000 egzemplarzy...

Filmowy komisarz von Bodenstein (w tej roli Tim Bergmann)
 i jego partnerka Pia Kirchhoff (grana przez Felicitas Woll)
Jej najnowsza powieść z duetem policyjnym von Bodenstein i Kirchhoff, "Zły wilk" z miejsca znokautowała wszystkich innych autorów, w tym Charlotte Link i Kena Folleta, i od wielu tygodni utrzymuje się na liście Spiegla. W grudniu ukazała się też za oceanem i została bardzo ciepło przyjęta.

Okładka amerykańskiego wydania
Przez ostatnie tygodnie wciągałam ją "nausznie". Czy to dobra książka?... O tym wkrótce w recenzji.

Tymczasem tych z Was, którzy nie mają ochoty czekać na polskie wydanie "Śnieżki", zapraszam na seans za tydzień, 25.02.2013, o godzinie 20:15 niemiecki kanał ZDF wyświetli filmową adaptację kryminału. DVD i blue ray będą w sprzedaży od 26.02.2013.

Czy Śnieżka naprawdę musi umrzeć?...

29 komentarzy:

  1. A co to, nowy cykl poświęcony ciekawym niemieckim autorom?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E... nie. Napaliłam się tylko na film i odczuwam potrzebę ogłoszenia tego całemu światu;-)

      Usuń
  2. Zaciekawiłaś mnie i to bardzo. Nie mogę się już doczekać, kiedy dopadnę w swoje ręce książkę "Śnieżka musi umrzeć". Mam nadzieję, że wydawnictwo niedługo powie o jej premierze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poczekam na książkę i jeśli spełni moje oczekiwania, obejrzę film. O książce już słyszałam, więc tym bardziej jestem ciekawa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie, właściwa kolejność. Ja już teraz wiem, że oboje śledczych wyobrażałam sobie kompletnie inaczej...

      Usuń
  4. Przecudowna historia autorki... Podoba mi się, uwielbiam, kiedy spełniają się marzenia w tak piękny sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na języku niemieckim raczej się nie skupię, bo jetem wrogo do niego nastawiona od kilku lat. Poczekam na wersję polską, bo brzmi ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano wrogości to już nie wyplenię;-) Skądinąd wolę najpierw przeczytać książkę, a potem obejrzeć film...

      Usuń
  6. Film na ZDF raczej sobie odpuszczę - i tak nic bym nie zrozumiała ;) Książki jestem bardzo ciekawa, mam nadzieję, żer szybko się ukarze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już odliczam minuty do rozpoczęcia filmu. Uwielbiam ekranizacje:-)

      Usuń
  7. To ja chyba poczekam na polskie wydanie, bo z moim niemieckim to mogę co najwyżej się przedstawić i zapytać o zdrowie, a nie filmy oglądać, czy książki czytać... Niemniej jednak będę wypatrywać z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, przynajmniej już wiadomo, że jest na co czekać:-)

      Usuń
  8. I znowu mam ochotę wsiąść do pociągu byle jakiego w stronę Berlina. Mam wrażenie, że u Was ciekawiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrz, a ja mam odwrotnie, że w Warszawie ciekawiej;-)

      Usuń
  9. O książce słyszałam dużo, nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam :-) W filmie potrzebne by mi były polskie napisy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że DVD będzie po niemiecku i angielsku, ale znalazłam tylko informację, że jest wersja z niemieckim:-(

      Usuń
  10. Nie wiem, czy bez Twojej rekomendacji przeczytałabym książkę o takim tytule :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kicz, nie?... Przyznam, że miejscami książka ociera się o fitzkowatość (jeśli rozumiesz, co mam na myśli), ale w końcu to jest bestseller dla mas, nie jakiś tam niszowy i intelektualny...

      Usuń
    2. Z Fitzka to przeczytałam tylko "Klinikę" (niedawno), więc sama nie wiem, czy rozumiem :)
      Ponieważ jednak mam ochotę na więcej Fitzka, to chyba istnieje szansa, że Neuhaus przypadnie mi do gustu ;)

      Usuń
  11. Czy będzie ten film w języku polskim?
    Właśnie jestem w trakcie czytania książki i bardzo chętnie po przeczytaniu obejrzałabym film.

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie czytam Śnieżkę i muszę przyznać, że jest fantastycznie napisana. przekopałam sieć w poszukiwaniu jakiś informacji o tej serii, ale niestety widzę, że nic więcej autorstwa Nele nie ukazało się na naszym rynku. co gorsza Śnieżka chyba nawet nie jest początkiem serii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest kolejna część serii, niestety. Wydawnictwo postanowiło wydać Śnieżkę na początku, ponieważ to zdecydowanie najlepszy tom (może z wyjątkiem najnowszego "Złego wilka"). Podobno wyszły już również "Głębokie rany" z tej serii, a na jesień planowana jest jeszcze jedna część.

      Usuń
  13. Ja jestem w trakcie czytania ''Śnieżki''. Z niecierpliwością czekam też na napisy PL do filmu. Książka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  14. gdzie moge obejrzec film???

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zaczęłam czytać książkę i też miałam wrażenie, że to nie jest pierwszy tom serii. Ale podoba mi się bardzo i na pewno sięgnę po kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym obejrzała ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  17. po co kaleczyc bajki, obejrzyjcie se Romeo musi umrzec kurde

    OdpowiedzUsuń