Ads 468x60px

wtorek, 9 października 2012

Piękna i bestia

Hanna Winter
Foto (c) Ralph Geiling

Ta piękna osoba pisze o bestiach. Ludzkich bestiach. I zbrodniach. I ofiarach. To Hanna Winter, niemiecka powieściopisarka, która odniósłszy spory sukces w swoim kraju próbuje podbić polski rynek kryminalny. Właśnie ukazała się jej powieść "Giń", a ja przeprowadziłam z nią wywiad, by wypytać, co ma do powiedzenia nadwiślańskim czytelnikom. O tym, skąd pochodzi piękna pisarka, czy łatwo się pisze bestsellery i o truchle toczonym przez czerwia leżącym pod biurkiem przeczytajcie na portalu Zbrodnia w Bibliotece, czyli tutaj. Zapraszam do lektury!

11 komentarzy:

  1. Wywiad przeczytałem, bardzo ciekawy, książkę dodałem to kolejki czekających na przeczytanie. Nasunęła mi się tylko taka refleksja, że większość autorów (i chyba czytelników) zafascynowana jest zbrodnią od strony sprawcy, a mniej od strony ofiary. Trochę to irracjonalne, gdyż taka wiedza nikomu się raczej w życiu nie przyda, natomiast wiktymologia jest równie ciekawa, a wnioski z niej dużo bardziej użyteczne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kobieta i jakby tego było mało pisze jeszcze świetne książki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekna kobieta, a do tego bardzo dobrze pisze :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę prześliczna kobieta! Wywiadu gratuluję - jak zawsze na najwyższym poziomie, a książkę chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, juz chciałam zapytać: czy Winter nie ma związków z Polską?
    I od razu dostałam odpowiedź :) Cóż,my Słowianie poznajemy sie z daleka, he he.
    Czy u Ciebie była recenzja jej książek, bo może nie zauważyłam? Wolałabym coś więcej wiedzieć o stylu jej trillerów zanim się skuszę :)
    opty2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, recenzji u mnie nie było, choć "Giń" czytałam... Jak by to dyplomatycznie ująć: niektórym się bardzo podoba, innym, preferującym ambitniejsze treści, nieco mniej;-)

      Usuń
  6. Nie słyszałam nigdy wcześniej o tej autorce, ale dzięki tobie mam chęć przeczytać jej najnowsze dzieło.
    Świetny, rzetelny wywiad.
    Gratuluje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję przeprowadzonego wywiadu. Bardzo ciekawy :) A "Giń" nie jest mi obca. Czytałam jeszcze przed premierą, wersję sprzed ostatecznej korekty. I muszę przyznać, że historia stworzona przez autorkę jest dość ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna kobieta i fajny wywiad. Teraz czas sprawdzić, jak to jest z jej książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna kobieta. Gwiazda filmowa ;-) Można się zakochać od patrzenia. :-)

    OdpowiedzUsuń